Wil je sparen, beleggen of investeren in India? Of wil je werken, een grote aankoop doen of zaken doen in India? Dan heb je een PAN card nodig. Ik help je graag met de aanvraag.
De PAN card in een notendop
In mijn eerdere artikel legde ik al uit wat een PAN card is, het kostenplaatje voor de aanvraag, de documenten die je nodig hebt en hoe je de PAN card zelf kunt aanvragen.
In een notendop:
- De PAN card is een belastingnummer voor India
Een beetje te vergelijken met het Nederlandse burgerservicenummer (BSN). - Voor de PAN card aanvraag heb je nodig: een paspoort en adresbewijs
Als adresbewijs kun je jouw OCI card gebruiken óf jouw (Nederlandse of Indiase) bankafschrift. Op jouw bankafschrift moeten al jouw namen wel uitgeschreven staan, dus niet als initialen. - Ook als je geen OCI card hebt, kun je in aanmerking komen voor een PAN card
- De kosten voor een PAN card zijn ongeveer €12 voor een fysieke PAN card en nog geen €2 voor een digitale PAN card
- Het aanvragen van een PAN card doe je eenvoudig zelf via de website van de Indiase belastingdienst
Liever uitbesteden? Ik help je graag. Vul het formulier onderaan deze pagina in, voldoe de betaling en ontvang binnen 1 week het ingevulde werk.
Er zijn veel personen die de PAN card voor jou kunnen regelen. Meestal rekenen zij €150 voor hun diensten. Dit is exclusief de kosten van de PAN card zelf, waarvoor zij vaak €50 in rekening brengen in plaats van de werkelijke kosten van slechts €12.
Het is naar mijn mening nogal zonde van je geld als je €200 betaalt voor iets dat maar €12 kost en waarbij de aanvraag slechts een kwartiertje werk kost. Ik raad je dus aan de aanvraag zelf te doen. Het scheelt je enorm veel geld en is veel eenvoudiger dan veel mensen je willen doen geloven.
In dit artikel heb ik beschreven hoe je de PAN card zelf aanvraagt. Het belangrijkste aandachtspunt is dat je alles nauwkeurig invult.
Voel je je toch onzeker en wil je liever dat iemand anders de aanvraag voor je registreert? Dan kun je eventueel bij mij terecht.
De PAN card aanvraag uitbesteden
Hoe werkt het als je mij inschakelt?
- Vul het formulier hieronder in en betaal via iDeal.
- Je ontvangt van mij een e-mail met verdere instructies, een verzoek om mij de benodigde documenten toe te sturen.
- Stuur mij de nodige documenten in een e-mail (scan als pdf).
- Ik controleer de documenten en maak de online registratie in orde. Vervolgens ontvang je per e-mail het registratiedocument, waarop jij dit document uitprint, de pasfoto’s erop plakt, jouw handtekeningen erop zet en het met bijlages opstuurt naar de Indiase belastingdienst.
- Je ontvangt de PAN card per e-mail en/of post (wat jij zelf geselecteerd hebt). Je ontvangt altijd ook een e-PAN, ook al heb je voor een fysieke PAN gekozen.
Mijn tarief is €19,50 per persoon als het verzendadres in India is en €27,50 per persoon als het verzendadres in Nederland is. Het scheelt je de tijd en moeite om je in de PAN card aanvraag te verdiepen en beperkt het risico dat je PAN card aanvraag straks wordt afgewezen.
Alleen hulp nodig met betalen? Dan maken we even een afspraak waarop ik klaar zit om je te helpen en we samen de betaling in orde kunnen maken. Jij maakt dan het geld naar mijn Nederlandse bankrekening over en ik betaal het voor je vanaf mijn Indiase bankrekening. Dit mag wat mij betreft op basis van een vrijwillige donatie.
PAN registratie aanvragen
Heb je vragen over de PAN card aanvraag of wil je weten wat ik voor jou kan betekenen? Stuur me een e-mail (Ranjita@hindoedharma.nl) of berichtje via WhatsApp, of bel mij via WhatsApp (+31 637049176) of Skype (Ranjitadevi).
Wil je direct mijn hulp inschakelen voor de PAN card registratie? Vul dan het formulier hieronder in. Je kunt meteen via iDeal betalen. Vervolgens kun je binnen 1 week het registratieformulier verwachten.